Edukira joan
ES EU

Bidelaguna programa eskola-zailtasunak edo -atzerapenak dituzten Zaraobeko ikasleentzat planteatzen da, hainbat arrazoirengatik DBHko 1. eta 2. mailetarako, eta, horrela, gure ikasleen dibertsitate handiagoari egunetik egunera erantzun handiagoa ematen zaio.

Helburuak

1. Baliabiderik ez duten edo ikasketetan zailtasun handiak dituzten eta/edo hobetu eta eskola-emaitzei etekin handiagoa atera behar dieten ikasleen beharrei erantzutea.

2. Ikasle horiei normaltasunez jarraitu eta dagokion ikasturtea gainditu ahal izateko errutinak, tresnak eta estrategiak ematea, abiapuntuko desabantaila-egoerak kontuan hartuta eta aniztasuna kontuan hartuta.

3. Arlo instrumentalak bereziki lantzea (Hizkuntza, Euskara eta Matematika...)

4. Ikasleei aholkuak ematea, eskolako zereginak antola ditzaten, ikasteko ohiturak sor ditzaten eta ikasteko teknikak eman ditzaten.

5. Ordenagailu baterako eta interneterako sarbidea erraztea (etxean falta daiteke), ikastetxeko informatika-gelei eta Eskola 2.0ko ordenagailuei esker, eskolako lanak egiteko.

Denboralizazioa

Jarduerak urriaren 1ean hasi eta maiatzaren 29an amaituko dira. Ikasturtearen hasieran, tutoreek eta orientatzaileak, irakasleekin bildu ondoren, beren seme-alabek programa honetan parte hartzea proposatuko diete familiei, eta ados badaude, programan sartuko dira, bertaratzeko konpromisoa hartuta.

4 orduko dedikazio zuzena izango du ikasleekin, eta ordubete ikastetxeko irakasleekin.

Ordutegia: zuzeneko dedikazioari dagokionez, astelehen, astearte eta asteazkenetarako ordutegia proposatzen dugu (40 minutuko bi saio egunero).

Hauspoa proiektuaren barruan, bi txandatan: 15:10-15:50 eta 15:50-16:30.

Metodologia

Begiralea ikastetxeko ikasle ohia izango da (unibertsitarioek lehentasuna izango dute haien artean), eta ikastetxeak erabateko konfiantza izango du.

• Ikasgelan garatutako edukiak modu eskuragarriagoan landu eta indartuko dira (batez ere ikasgai instrumentalenak) eta ikasleen aniztasunera egokituko da.

• Ikasleak etengabe animatuko dira beren autokontzeptua hobetu dezaten, beren buruarekiko dituzten itxaropenak hobetu ditzaten eta ikasturtea arrakastaz gainditu dezaten, eskola-porrota arintzen saiatzeko.

• Lana indibiduala edo kolektiboa/kooperatiboa izango da, taldearen beharren eta dagokion zereginaren arabera. Ikastetxeko ordenagailuak erabiliko dira, beharrezkoa den guztietan.

• Begiraleak kontrolatuko du ikasleen bertaratzea.

• Tutoreen inplikazioa ezinbestekoa izango da, gelan garatutako helburuak eta jarduerak partekatuko dituzte, bai eta ikasle bakoitzaren ezaugarriei eta beharrei buruzko informazioa ere.

• Begirale, orientatzaile, bidelagunaren arduradun, ikasketa-buru eta lehen zikloko irakasleen arteko koordinazioa izango da programaren eta programan parte hartzen duten ikasleen arrakasta bermatzeko tresnarik onena. E-posta oso lagungarria izango da horretarako.

• Bidelagunaren arduraduna ikasleen, irakasleen eta familien arteko zubia izango da. Programan inplikatutako guztien arteko koordinazio-bilerak adostuko ditu, eta sor daitezkeen arazoak konponduko ditu, betiere familien, irakasleen eta begiraleen laguntzarekin.

• Etengabeko aurrez aurreko bilerak egingo dira tutoreen, begiralearen, orientatzailearen eta ikasketa-buruaren artean (horrela bermatuko da zuzendaritza-taldearekiko koordinazioa). Azaldu den bezala, begiralea tutoreek beren ordutegian programatuta duten asteko bilerara joango da. Aldizka gonbidatuko da Berritzeguneko aholkularia horietan parte hartzera. Gainera, egunero harremanetan egongo gara aipatutako hezkuntza-eragileek partekatuko duten Drive baten bidez eta gmail bidez.

• Ikasturte hasieran (irailean) hasiko da familiekiko koordinazioa, eta egun horretan jakinaraziko zaie beren seme-alabak programa honetan parte hartzeko proposatu direla eta horrek dakarren aukera. Informazio hori, hasiera batean, gutun bidez helaraziko da, parte-hartzearen onarpen-orriarekin batera, eta familiek sinatuko dute programan inplikatzeko konpromiso gisa.
    Begiraleak ezin badu ikastetxera joan, familiei jakinaraziko zaie eta egun horretan ez da bidelagunik egongo.

• Programa honetan parte hartzen duten ikasleek bertaratzeko konpromisoa hartzen dute, eta ez bertaratzea behar bezala justifikatu beharko da. Justifikaziorik gabe 3 aldiz baino gehiagotan ez bertaratzeak programatik kanporatzea ekar dezake.

• Portaerak egokia izan behar du. Bidelagunaren begiralea eta gainerako lankideak errespetatu behar dira. Gainera, lan egin behar da, denbora aprobetxatu, begiraleei obeditu. Hori betetzen ez bada, AJAn aipatzen diren neurriak hartuko dira, eta bidelagunean egoteko eskubidea gal daiteke.